Auto folia termiczna Oracal CA 05%
Opis
Jednowarstwowa samochodowa folia przeciwsłoneczna z cząsteczkami węgla o idealnej grubości i 95 procent stopnia przyciemnienia. Folia do przyciemniania szyb samochodowych ORACAL CA to folia okienna produkowana przy użyciu zaawansowanej technologii. Kolory nie blakną, folia nie odbija światła, a pochłania część energii słonecznej, zapobiegając nagrzewaniu się auta. Właściwości blokujące nagrzewanie są wyższe niż przy standardowych foliach okiennych. Folia przeciwsłoneczna ORACAL CA zapewnia łatwość aplikacji przy użyciu odpowiednich narzędzi i metod. Przeznaczona do aplikacji „na mokro”.
Folię należy aplikować ZAWSZE wzdłuż rolki !
UWAGA!!! Zgodnie z obowiązującymi w Polsce i Europie przepisami, przyciemnianie szyb samochodowych możliwe jest tylko w miejscach nie mających wpływu na pole widzenia kierowcy. Oznacza to, że oklejane mogą być szyby tylne drzwiowe i tylna ogrzewana szyba w samochodach osobowych oraz boczne, dachowe i tylne w autobusach. Szyba przednia czołowa musi mieć przepuszczalność światła w zakresie widzialnym 75%, a szyby boczne w polu widzenia kierowcy tj. 180° do przodu musza posiadać przepuszczalność światła co najmniej 70%.
Przyciemnianie szyb samochodowych tylnych może mieć miejsce tylko przy zastosowaniu atestowanych folii, czyli poddanych ocenie i badaniu Instytutu Szkła i Materiałów Budowlanych w Krakowie. Dodatkowo montaż powinien być wykonany w upoważnionym do tego serwisie samochodowym (czyli zarejestrowanym w ICiMB).
Każda przyciemniona szyba powinna być oznakowana naklejką z numerem atestu folii oraz numerem wykwalifikowanego warsztatu. Właściciel samochodu powinien otrzymać stosowne zaświadczenie od firmy przyciemniającej szyby.
Przed przystąpieniem do oklejania szyb w samochodzie warto zapoznać się z treścią aktów prawnych regulujących zasady przyciemniania szyb samochodowych.
Prawo o ruchu drogowym art. 66 ust. 1 pkt. 5.
(Dz. U. nr 98 poz. 602 - wraz z późniejszymi zmianami) "Pojazd uczestniczący w ruchu drogowym ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu.”
Rozporządzenie Ministerstwa Transportu i gospodarki Morskiej z 1997 r. w sprawie wprowadzenia obowiązku stosowania polskich norm branżowych (Dz. U. 160 - z późniejszymi zmianami) BN-76/3626-07. „Kierowca auta osobowego musi ze swego miejsca mieć niczym nie ograniczone pole widzenia w obrębie kąta 180 stopni od 90 stopni z lewej strony przez przód do 90 stopni z prawej strony."
Regulamin nr 46 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ Wymagane pola widzenia kierowcy: "Do przodu od miejsca kierowcy w promieniu 180 stopni i do tyłu w lusterka wsteczne i wymóg wyposażenia pojazdu w lusterko wsteczne po prawej stronie pojazdu, o ile lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu."
Regulamin nr 43 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ Na szybach innych niż przednie i nie mające wpływu na pole widzenia kierowcy można stosować przyciemnienia o przepuszczalności światła mniejszej 70%."
Dane techniczne
Trwałość w warunkach klimatu środkowoeuropejskiego, przy właściwie wykonanej aplikacji | 7 lat |
Grubość folii | 38 mikronów |
Redukcja blasku ( oślepienia) | 94% |
TSER (Total Solar Energy Rejected -całkowite odbicie energii słonecznej) | 50% |
Zatrzymanie promieni UV | 99% |
Redukcja promieni podczerwonych IR | 31% |
Absorbcja energii słonecznej | 60% |
Odbicie promieni słonecznych | 5,7% |
Transmisja promieni słonecznych | 34,3% |
Odbicie światła widzialnego (na zewnątrz) | 5,1% |
Odbicie światła widzialnego | 4,8% |
Transmisja świata widzialnego | 5,5% |